لیست رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور 1401

علاقمندان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور 1401 می توانند در دو دسته آزاد و دانشگاه های دولتی شرکت نمایند. لذا، متقاضیانی که قصد ثبت نام در دوره های بدون کنکور را دارند می توانند در ابتدا لیست رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور 1401 را که دوره های آزاد هستند را بررسی نمایند سپس نام دوره ای را که قصد تحصیل در آن دارند، انتخاب نموده و جهت ثبت نام اطلاعات خود را در قسمت زیر ثبت نام دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی وارد نمایند.

جزئیات دوره های کوتاه مدت پزشکی پیراپزشکی

برای ثبت نام در آزمون دوره پزشکی و پیراپزشکی فراگیران میبایست دارای مدرک دیپلم و برای دوره های پیشرفته باید کلاس های مقدماتی را گذرانده باشید.

پس از برگزاری آزمون و کسب حد نصاب لازم، فراگیران می بایست برای استعلام گواهینامه خود اقدام نمایند. و به عنوان یک مدرک مهارتی و قابل ترجمه در سطح بین المللی می توانند به متقاضیان جویای کار کمک در پیدا کردن شغلی مناسب در حوزه علوم پزشکی کمک کند.

 

بازار کار دوره های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور

بازار کار تکنسین داروخانه

 تکنسین داروخانه با شناخت و یادگیری اسامی داروها سر و کار دارد و سعی می کند تا نسخه های دارو ها بررسی نماید و با توجه به نیاز بیمار آن را تحویل دهد.

بازار کار دستیار تخصصی دندان پزشکی

دستیار تخصصی دندان پزشکی یکی از شغل های سخت اما ظریف محسوب می شود که درآمد مناسبی را دارا می باشد فراگیران دستیار تخصصی دندان پزشکی همه چیز را در مورد تشخیص و درمان بیماری های مربوط به دهان و دندان به خوبی آموزش می بینند و می توانند در کلینیک و یا مطب فعالیت خود را آغاز کنند. 

بازار کار دستیار ارتودنتیست

 لازم به ذکر است که بدانید درآمد دستیار ارتودنسی که در یک کلینیک دولتی به کار مشغول است با دستیار ارتودنسی که در مطب است متفاوت است. دستیار ارتودنتیست که در مطب های خصوصی بیماران را ویزیت می کنند از دستیار ارتودنتیست در مطب های دولتی درآمد بیشتری دارند. این درآمد همان گونه که گفته شد با توجه به منطقه و شهر مطب نیز متغیر است.

اگر دستیار ارتودنتیست در درمانگاه دولتی فعالیت کند هر ماه یک حقوق مشخص دریافت می کند. 

البته فراموش نکنید که دستیار ارتودنتیست کودکان به مراتب از دستیار ارتودنتیست بزرگ سالان در آمد بیشتری دارد و این به دلیل بیشتر بودن  مشکلات دندانی  در این افراد و توجه والدین به این مشکلات است. 

سوالات متداول

1- چه دوره های علوم پزشکی در ثبت نام کوتاه مدت ارائه می شود؟

تکنسین داروخانه مقدماتی ، کمک های اولیه و فوریت های پزشکی ، تکنسین داروخانه ، تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه طبی ، دستیار تخصصی دندان پزشکی ، دستیار تخصصی کنار ارتودنتیست

2- مدرک دوره های علوم پزشکی مرکز کوتاه مدت در چه اعتباری دارد؟

مدرک های دوره های دارای اعتبار داخلی و همچنین قابل ترجمه نیز هستندد.

3- ثبت نام رشته های علوم پزشکی بدون کنکور چند بار در سال انجام می شود؟

ثبت نام دوره های کوتاه مدت با توجه به رسیدن به حد نصاب کلاس ها تشکیل می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا