ثبت نام دوره آموزش تکنسین داروخانه ، نسخه خوانی و نسخه پیچی

دوره تکنسین داروخانه یا نسخه خوان یا نسخ پیچی به کسانی گفته می شود که وظیفه تهیه دارو و کمک به دکتر دارو ساز را دارد. فراگیر با گذراندن دوره های تکنسین داروخانه ، نسخه خوانی یا نسخه پیچی برای دریافت مدرک معتبر بین المللی و قابل ترجمه آماده می شود و همچنین مجاز به فعالیت در داروخانه های معتبر را خواهد داشت.

این دوره در مراکز معتبر و بیشتر در مراکز کوتاه مدت جهاد دانشگاهی کشور برگزار می شود و همچنین پیش نیاز شرکت در دوره داشتن مدرک دیپلم می باشد. حرفه و تخصص و تجربه افراد در این دوره به شکل تجربی و عملی قابل ارتقا است و با کار در داروخانه ها پس از گذراندن دوره افزایش پیدا می کند. دوره آموزش تکنسین داروخانه ، نسخه خوان یا نسخه پیچ مخصوص افرادی است که به دکتر دارو ساز جهت تهیه داروهایی که بیمار درخواست دارد ، کمک می کند. همچنین رشته نسخه خوانی و نسخه پیچی تحت عنوان تکنسین داروخانه یا دستیاری داروخانه وجود فقط توسط مراکز جهاد دانشگاهی قابل ارائه است.

لیست دوره آموزش تکنسین داروخانه

علاقه مندان به یادگیری نسخه خوانی ، دستیاری داروخانه یا تکنسین داروخانه می توانند لیست دوره تکنسین داروخانه را مشاهده و در دوره های آموزش تکنسین داروخانه ثبت نام نموده و در صورت کسب نمره قبولی مدرک بین المللی و قابل ترجمه دریافت نمایند . متقاضیان و علاقه مندان پس از شرکت در دوره های آموزشی تکنسین مقدماتی و پیشرفته می توانند در دوره های تکنسین داروخانه را به دو صورت حضوری و مجازی شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت نمایند. به طور کلی شرکت در این دوره برای عموم مردم آزاد است و جهت شرکت در این دوره به دو صورت مجازی و حضوری، داشتن حداقل مدرک دیپلم الزامی می باشد.

در انتها فراگیران این دوره پس از گذراندن واحد های علمی و تئوری مربوطه و همچنین کسب حداقل نمره قبولی، مدرک قابل ترجمه تکنسین داروخانه را دریافت خواهند کرد. وظیفه اصلی تکنسین داروخانه این است که بعد از تایید پزشک و با کمک داروساز جهت آماده سازی نسخه بیماران اقدام و در هدایت و راهنمایی بیمار یا مراجعه کننده تاثیرگذار باشند.

لیست حقوق ماهیانه تکنسین داروخانه 1401

لیست حقوق ماهیانه تکنسین داروخانه و نسخه پیچ ، به این جهت که میزان مشخصی ندارد و هر داروخانه ماهیانه مبلغی را با توجه به میزان سابقه کاری و تجربه ای که در سالیان متوالی داشته است به دلخواه خود به تکنسین داروخانه پرداخت می کند البته این طور نیست که مبلغ را کمتر از حقوق پایه کار پرداخت نمایند. از این رو ممکن است گاهی حقوق را مقداری کمتر از قانون کار پرداخت نمایند که به عنوان نسخه خوان داروخانه مشغول به کار شوند.

تجربه کاری به عنوان یک تکنسین داروخانه می تواند در حقوق شما نقش موثری داشته باشد ، شما می توانید با بهبود عملکرد اخلاق کاری و تمایل به یادگیری و عملکرد صحیح را در نظر بگیرد و این نیز می تواند در حقوق شما تاثیر مثبت بگذارد.

محل کار بر اساس تعداد مشتری های یک داروخانه ، وجود داروخانه در مکان های پر تردد یا در مکان های کم تردد و نوع فعالیت داروخانه به صورت شبانه روزی نیز می تواند از دیگر عوامل تاثیر گزار باشند. در مواقعی نیز می توانید بیشتر از بیمارستان ها حقوق دریافت نمایید بسیاری از بیمارستان ها فقط افرادی را استخدام می کنند که سابقه کار و یا گواهینامه ملی داشته باشند و حقوق کمتری نیز به کارکنان خود بدهند ولی در عوض امنیت شغلی بیشتری در مکان هایی همچون داروخانه های بیمارستان ها خواهید داشت . بنابراین قبل از شرکت در دوره نسخه پیچی داروخانه نحوه حضور خود را در محل شغلی مورد نظر انتخاب نمایید.

معایب و مزایا شغل تکنسین داروخانه

  از معایب شغل نسخه پیچی می توان به این مورد  اشاره کرد که تکنسین داروخانه صنف مشخصی ندارند و از این رو ممکن است گاهی اوقات موارد نظیر مرخصی استحقاقی، مرخصی استعلاجی، سنوات، اضافه کار، شب کاری و… که از مزایای وزارت کار هستند، برای آن ها نقض شود و تمام موارد بالا از جمله اضافه کار و سنوات توسط پزشک داروساز تعیین شود.

متقاضیان می توانند ثبت نام دوره دستیاری دندانپزشکی نیز انجام دهند. 

  از معایب این شغل حقوق تکنسین داروخانه را می توان نام برد، به این دلیل که میزان مشخصی ندارد و هر کارفرما ماهیانه مبلغی را به دلخواه خود به تکنسین داروخانه پرداخت می کند. از این رو ممکن است برخی از افراد با حقوق بسیار پایین به عنوان نسخه خوان داروخانه مشغول به کار شوند.

متقاضیان می توانند ثبت نام دوره کمک های اولیه را نیز انجام دهند. 

  از مزایای این دوره می توان به این مسئله اشاره کرد که حتی کسانی که تحصیلات مرتبط ندارند و یا حتی وارد دانشگاه نشده اند مجاز به شرکت در دوره های تکنسین داروخانه خواهند بود و در نهایت به راحتی وارد بازار کار می شوند.

متقاضیان می توانند فرم ثبت نام تکنسین داروخانه را در مقاله تکمیل نماید تا کارشناسان از طریق وب سایت یودکسی به صورت رایگان با آن تماس حاصل نمایند.

سوالات متداول

1-   ثبت نام دوره های تکنسین داروخانه از چه طریق انجام می شود؟

در این ابتدای این مقاله فرمی جهت ثبت نام فراگیران قرار داده شده است که می توانید با تکمیل فرم ثبت نام مشاوره رایگان در دوره های حضوری و آنلاین تکنسین داروخانه شرکت نمایید.

2- مدرک دوره آموزش تکنسین داروخانه یا نسخه پیچی قابل ترجمه است؟

بله ، مدارک دوره های تکنسین داروخانه ، نسخه پیچی و نسخه خوانی نیز مورد تایید وزارت علوم است و نیز قابل ترجمه می باشد.

3- میزان هزینه برای دوره نسخه خوانی نسبت به درآمد تکنسین داروخانه چگونه است؟

با توجه به هزینه بسیار پایین دوره تکنسین داروخانه نسبت به جدول حقوق تکنسین به صرفه است که در این دوره شرکت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا