لیست دوره های صنایع دستی فنی حرفه ای 1402 – دسته های آموزشی

لیست دوره های صنایع دستی فنی حرفه ای امروزه بسیاری از مخاطبین علاقه مند به این لیست دوره های آموزشی هستند ، همان طور که می دانید صنایع دستی نوعی فعالیت است که با مهارت استعداد و هنر فردی ساخته می شود . امروزه دوره های صنایع دستی شاخه های متفاوتی دارند که شامل : صنایع دستی (چوب ، سفال ، فلز ، سنگ ، شیشه ، چرم و چاپ) ، صنایع دستی (بافت) ، صنایع دستی (دوختهای سنتی) می باشد که هر یک از شاخه ها و رشته ها دارای دوره های متفاوتی نیز می باشند.

بسیاری از علاقه مندان به دوره های صنایع دستی می توانند برای ثبت نام دوره صنایع دستی فنی حرفه ای در این حوزه اقدام نمایند ، همان طور که پیش تر گفته شد حوزه صنایع دستی دارای شاخه های متفاوتی می باشد که هر شاخه با توجه به علاقه مندی افراد قابل ثبت نام می باشد.

صنایع دستی فنی حرفه ای به صورت کلی دارای 153 دوره آموزشی در گروه های مختلفی می باشد که هر یک دارای سرفصل های جداگانه و متفاوتی نیز است که می توانید پس از انتخاب و بررسی هر دوره اقدام به یادگیری آن نمایید.

دوره های صنایع دستی فنی حرفه ای با توجه حوزه های مختلف دارای دوره های گوناگونی می باشد به طور مثال در گروه صنایع دستی بافت می توان به گلیم باف ، شال باف ، حوله باف اشاره کرد و در گروه صنایع دستی (دوخت های سنتی) می توان به : ابریشم دوره ، سرمه دوز اشاره کرد ، و در بخش سوم صنایع دستی می توان به : حکاک چرم ، حکاک فلز و حجم ساز شیشه اشاره کرد که در ادامه این مقاله به بررسی لیست دوره های صنایع دستی فنی حرفه ای می پردازیم.

لیست دوره های صنایع دستی فنی حرفه ای 1402

یادگیری صنایع دستی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و افراد می توانند با توجه به سلیقه فردی و شخصی اقدام به ثبت نام در دوره های صنایع دستی بنماید ، امروزه صنایع دستی با توجه به اینکه نسبت به سایر رشته های صنعتی هزینه کمتری را نیاز دارد و قابلیت توسعه در مراکز روستایی ، جوامع عشایری و شهری را دارد نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

بخش اول این دوره های صنایع دستی مرتبط است با صنایع دستی (چوب ، سفال ، فلز ، سنگ ، شیشه ، چرم و چاپ) که می توانید تمامی لیست دوره ها را از بخش مرتبط مشاهده نمایید که شامل : آیینه کاری ، تراشکاری شیشه و کریستال درجه 2 ، چلنگر (آهنگر دستی) ، حجم ساز با خمیر ، حجم ساز روی شیشه ، حکاک روی فلز ، حکاک چرم ، دوخت کیف چرمی دست دوز ، زیر ساخت کار مینا ، ساخت زیور آلات چرمی ، ساخت زیور آلات ساده چوبی ، سازنده چینی و سرامیک ، سازنده زیورآلات چوبی ، سازنده کاشی مینایی ، سفالگری ساده بدون چرخ ، سنگ چین (تابلو سنگ) ، سوخت نگار چرم می باشد که می توانید از طریق لیست دوره های صنایع دستی تمامی دوره های مرتبط با این حوزه را بررسی نمایید.

در بخش دوم لیست دوره های صنایع دستی بافت : می توان به بافت عروسک های تزئینی ، بافت کلاه – جوراب  – کفش با دومیل ، بافت گلیم بدون دار (تاپستری) ، بافت لوازم تزئینی با قلاب ، بافنده پوشاک دومیل ، بافنده ترکیبی قالی و گلیم ، بافنده شبه قالی (فرشینه) ، فافنده عروسک ، بافنده فرش چرمی ، جاجیم باف ، چادر شب باف ، چوقوباف بختیاری ، حصیر باف ، حوله باف ، دارایی باف ، زیلو باف ، سازنده تولیدات نمدی دست دوز می باشد که این دوره ها لیست دوره های صنایع دستی بافت فنی حرفه ای قابل مشاهده نیز می باشد.

در بخش آخر و سوم این لیست دوره ها می توان به لیست دوره های صنایع دستی دوختهای سنتی اشاره کرد که شامل : ابریشم دوز ، پارچه ساز تزئینی ، پته دوز (قطعه دوز یا سلسله دوز) ، پته دوزی یک طرح ساده ، پته قلمکار اصفهان ، تکه دوز و مرصع دوز با دست ، تکه دوزی یک طرح ساده با دست ، تلفیق دوخت های سنتی و مدرن ، چاپ باتیک ، چهل تکه دوز با دست ، چهل تکه دوز با ماشین پیشرفته ، چهل تکه دوزه با ماشین مقدماتی ، خیاط لباس های سنتی بلوچ ، خیاط لباس های سنتی ترکمن ، خیاط لباس لری می باشد که می توانید ادامه این دوره ها را در لیست دوره های صنایع دستی دوخت های سنتی مشاهده نمایید.

مشاوره دوره های صنایع دستی فنی حرفه ای

تاریخ شروع کلاس های صنایع دستی فنی حرفه ای با توجه به هر دوره می تواند متفاوت باشد که از طریق وب سایت یودکسی به نشانی udxy.org قابل پیگیری و بررسی است.

افراد برای ورود به بازار کار یا علاقه به این رشته می توانند به صورت خود آموزش یا شرکت در کلاس های آموزشی اقدام به یادگیری این مهارت نمایند.

همچنین مخاطبین نیاز دارند در ابتدا به برسی زمان شروع کلاس و پایان بپردازند تا در هنگام ثبت نام نیز با مشکلی رو به رو نشوند. در اکثر کلاس هایی که نیاز به مهارت های عملی است دوره ها در زمان طولانی تری برگزار می شود.

سوالات متداول

1- دوره های صنایع شامل چه دوره هایی است؟

به صورت کلی شامل صنایع دستی دوخت های سنتی ، صنایع دستی بافت ، صنایع دستی چوب – فلز – سفال – چاپ – سنگ – شیشه – چرم می باشد.

2- چگونه می توان مدرک دوره های فنی و حرفه ای را دریافت نمود؟

برای دریافت دوره های فنی حرفه ای باید ابتدا در آزمون حداقل نمره را بدست آورد و سپس سایر توضیحات را بررسی نمایید.

3- ثبت نام دوره های صنایع دستی از چه طریقی انجام می شود؟

سامانه و سایت ثبت نام دوره های صنایع دستی را می توانید از طریق وب سایت به نشانی udxy.org بررسی نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا